Konsolidacja dla zadłużonych firm - wszystko co musisz wiedzieć

Konsolidacja dla zadłużonych firm

KONSOLIDACJA KREDYTÓW

Konsolidacja kredytów bankowych bądź chwilówek to połączenie wszystkich zobowiązań w jeden duży kredyt, najczęściej na lepszych warunkach ( mniejszy procent i wysokość raty). Jest to dobry krok w kierunku wyjścia z pętli zadłużenia. Co jeśli jednak zadłużona jest firma?

ZADŁUŻENIA FIRMOWE

Jest wiele instytucji, które pomagają właścicielom firm wyjść z zadłużenia. Bardzo często przedsiębiorcy zaciągają kredyty, żeby rozpocząć swoją działalność gospodarczą bądź starają się zaciągać kolejne pożyczki w celu ratowania swojej firmy. Jeśli zobowiązania zaczynają przewyższać dochody firmy, wtedy właściciel zaczyna szukać wyjścia z sytuacji. Idealnym sposobem może okazać się właśnie konsolidacja kredytów. Jest wiele plusów takiego posunięcia.

PLUSY KONSOLIDACJI

  • Połączenie wielu zobowiązań w jeden duży kredyt
  • Mniejsza rata
  • Wydłużony czas spłaty zobowiązania
  • Kredyt na mniejszy procent
  • Możliwość dobrania dodatkowej gotówki

Pomimo tylu plusów co do konsolidacji należy zawsze pamiętać o sprawdzeniu warunków umowy kredytowej. Pomimo tego, że ktoś przedstawi warunki uzyskania kredytu i będą one naprawdę korzystne to w umowie mogą się one różnić, a wtedy zamiast polepszenia sytuacji może się ona pogorszyć. Niestety wielu przedsiębiorców jak i osób  fizycznych w sytuacji kryzysowej czyli w tym przypadku zadłużenia stara się wyjść z niego jak najszybciej i wtedy najczęściej wierzy w to co mu ktoś mówi i daje nadzieję na lepsze jutro. W tych czasach niestety bardzo często trafia się na oszustów, którzy wykorzystują fakt desperacji osób zadłużonych.

GDZIE PO KONSOLIDACJĘ?

Jest wiele firm i instytucji, które ogłaszają się jako chętne do pomocy firmom zadłużonym w uzyskaniu kredytu konsolidacyjnego. Jeśli przedsiębiorca dojdzie do wniosku, że ilość zobowiązań i wysokość rat zaczyna bardzo obciążać kondycję finansową firmy powinien zgłosić się do instytucji bądź doradcy finansowego, który pomoże uzyskać konsolidację dla firmy. Jeśli sytuacja jest naprawdę bardzo zła, a uda się uzyskać kredyt na skonsolidowanie wielu zobowiązań to także będzie możliwe dobranie dodatkowej gotówki. Jeśli przedsiębiorca otrzyma taka możliwość to nie dość, że pozbędzie się wielu zobowiązań to dodatkowa gotówkę będzie mógł przeznaczyć na coś innego (np.wkład finansowy w kolejne kroki na poprawę kondycji finansowej przedsiębiorstwa).

ETAPY UZYSKANIA KREDYTU KONSOLIDACYJNEGO

1. Zrozumienie w jakiej sytuacji znajduje się teraz przedsiębiorstwo

2. Przeanalizowanie wysokości zobowiązań i miesięcznych rat

3. Zgłoszenie się o pomoc do doradcy finansowego bądź instytucji zajmującej się uzyskaniem kredytów

4. Analiza przez doradców sytuacji finansowej firmy

5. Ocena zdolności kredytowej

6. Decyzja kredytowa dla przedsiębiorstwa

W sytuacji zadłużenia nie należy go powiększać  tylko starać się go pozbyć. Właśnie dlatego konsolidacja jest bardzo dobrym rozwiązaniem i w wielu przypadkach może uratować firmę przed bankructwem.

Dodaj komentarz